המילים המזנקות

לטקסט השיווקי שאתם כותבים (ומתכוונים להפיץ לכל עבר, בפלטפורמה כזו או אחרת) שלושה תפקידים מרכזיים: למשוך את תשומת לבו של הקורא (או הגולש), לגרום לו להישאר ב'מתחם' שבו אתם רוצים שהוא יהיה, וכמובן – להניע אותו לפעולה.

אחת הדרכים לעשות זאת היא 'לפזר' בטקסט מוקדי משיכה. דגלים צבעוניים שמושכים את העין. או במילים אחרות: מילים מושכות, משלהבות, כאלו שבאופן טבעי 'מזנקות' מתוך הטקסט, נעמדות מול עיניו של הקורא, וכאילו כופות עליו להישאר עוד קצת ולקרוא את הדברים.

המילה שתוביל אתכם לפריצת דרך

אז מהן אותן מילים שיגרמו לעין של הקורא להתמקד בהן? ניחשתם נכון: 'פריצת דרך' היא אחת מהן. מילים נוספות הן 'רק היום', 'חשיפה', 'בלעדי', 'לראשונה בישראל', 'נוסחה מנצחת', 'ללא הגבלה', 'מהפך', ועוד שפע עצום של מילים מהסוג הזה.

גם המילה 'חינם', אגב, היא מילה מזנקת: בודדים האנשים שייתקלו במילה הזו ולא יגיבו אליה בצורה כזו או אחרת, ייעצרו לרגע, יעיפו בה מבט – ואולי, אם יתמזל מזלו של בית העסק, גם יבצעו את הפעולה המבוקשת.

"אותי זה דווקא מעצבן!"

לו כותב מאמר זה היה מקבל שקל אחד בכל פעם שהוא נתקל במשפט הזה, הוא כבר היה מיליונר. אנשים רבים מעידים כי המילים האלה מעצבנות אותם, מרתיעות אותם, נתפסות כ'חסרות כיסוי' ומתפרשות כנטולות אמינות. הן אולי מזנקות לעברנו, מעידים אותם אנשים, אך שיהיה ברור: הן לא עושות את העבודה, ואנו כלל לא מאמינים להן.

ואכן, יש דברים בגו. כשקורא או גולש נתקל שוב ושוב במילים כמו 'חינם', 'חצי מחיר', או 'בלעדי', ובכל פעם מחדש מגלה כי אין כאן בשורה אמיתית, הוא מפסיק לפתח ציפיות ומאבד את האמון שלו במילים אלו.

אבל – וכאן יש אבל גדול – המילים המזנקות הן קצת כמו תאונה. אנחנו לא באמת רוצים לראות מראות קשים, אך כשאנחנו עוברים ליד זירת האירוע אנחנו מאטים ומסתכלים. למה? כי הדחף הזה לעצור ולהציץ חזק מאיתנו.

וזה כוחן של המילים הללו: גם אם הן לא משכנעות את הקורא, גם אם רמת האמון שלו בהן הולכת ופוחתת, דבר אחד בטוח: הן מושכות את העין שלו וגורמות לו להביט לעברנו (או לעבר הטקסט שלנו) ולדעת שאנחנו קיימים.
ולהזכירכם – זו, בסופו של יום, המטרה.