יש לך מכתב, פתח אותו עכשיו – טיפים לניוזלטר "נכון"

אנשי שיווק אוהבים לצטט מאותו מחקר ישן נושן, לפיו עלות גיוס לקוח חדש יקרה פי 5 מעלות השמירה על לקוח קיים.
והאמת? הם צודקים.
אם סיפקת שירות או מוצר, הלקוח היה שבע רצון מהתוצאה ואין לו התנגדות להמשיך ולצעוד עמך יד ביד, חבל ששמך ייעלם מזיכרונו ומרשימת אנשי הקשר שלו.

בדיוק לשם כך נועד הניוזלטר. כמו גלויות "שנה טובה" מימים עברו, המכתב השנתי מרשות השידור או צו המילואים לעדכון הפרטים, כך גם הניוזלטר מזכיר לנו כי בצד השני ישנו מישהו, הוא חושב עלינו – ומקווה מאד שגם אנו חושבים עליו.

אם בעבר שליחת גלויה היתה כרוכה בעלות כספית ובמאמץ, כיום מרבית הדיוורים נעשים באמצעות הדואר האלקטרוני, תוך שימוש במערכות דיוור מתוחכמות או בתוכנת האאוטלוק המשרדית. לכן, יתרונה הגדול של דרך זו הוא ביכולת להגיע למספר גדול של נמענים, בעלות נמוכה ובאופן יזום.

ישנם סוגים רבים של ניוזלטר – שיווקיים, אינפורמטיביים, קלילים, רשמיים ועוד – בהתאם לאופי העסק ולקהל הלקוחות. בכולם, ללא יוצא מן הכלל, חשוב להקפיד על מספר כללים שישפרו את יעילות הדיוור ויביאו את הלקוח לחוש תחושות אהדה ונאמנות כלפיכם.

יש דרכים רבות לניהול והפקת ניוזלטר. להלן חמישה טיפים פשוטים, בסיסיים אך מהותיים:

  • הקפידו לשמור על קשר גם אם אינכם מוציאים ניוזלטר קבוע, הקפידו לשלוח דוא"ל באירועים מיוחדים – לאו דווקא בראש השנה ופסח, אלא גם במועדים אחרים (חג האהבה, ט"ו בשבט וכיו"ב).
    זכרו – זה זול, זה פשוט לתפעול וזה מרענן את זיכרונם של לקוחותיכם.
  • אל תציקו יתרונותיו של הניוזלטר המקוון – מהירות, פשטות ומחיר נמוך – עשויים להיות גם חסרונותיו. רבים מגלים את נפלאות המערכת ושולחים דיוור בתדירות גבוהה, לעתים אף מדי יום. אלא אם כן אתם אתר חדשות יומי או אתר קופונים ודומיהם, אתם עלולים להיחשב "נודניקים" ולהימחק מרשימת השולחים הרצויים.
  • הכירו את חוק הספאם בעוד בעבר היה תחום זה פרוץ, כיום חוק הספאם אינו מאפשר לבעלי עסקים לשלוח דיוור, בכל צורה שהיא, ללא אישורו של הנמען. הקפידו על כך. שליחת ניוזלטר למי שאינו חפץ בכך תוגדר כספאם (דואר זבל), תיחשב בלתי חוקית ותיצור אצל הנמען תחושות "אנטי" וכעס.
  • אל תחכו לרגע האחרון אמנם ברצוננו לאחל שנה טובה או פסח שמח בדיוק בערב החג, אך רצוי לא לחכות ליום העסקים האחרון. איש אינו אוהב לקרוא בעיון בערבי חג או לפני חופשות – ובפרט נוכח "מבול" המיילים המתקבלים בימים אלו.
    שלחו את הדיוור מספר שבועות לפני החגים – כשהלקוח עדיין "פנוי רגשית" לעבודה – והקטינו את סיכוייכם להישלח אוטומטית לסל המחזור.
  • גוונו בנושאים  השקיעו מחשבה בתוכן והיו יצירתיים. או במילים אחרות: תוכן שכיף לקרוא או כזה שמספק ערך לקוראים.

לסיכום, חיזוק הקשר עם הלקוחות חשוב מאין כמוהו, וניוזלטר מעניין מביא לתוצאה חשובה: הלקוחות ייזכרו בקיומכם, יעריכו את שיתוף הידע ואת ההשקעה ואולי אף יפיצו את המייל לחבריהם. אל תוותרו על אפיק תקשורת זול, פשוט ויעיל זה.