ביעור חמץ, שדרוג האתר – ומה שביניהם

דוגרי, מי מאיתנו לא פותח את האביב עם טראומת ילדות עתיקת יומין – הניקיון השנתי לפסח, הנבירה של האם היהודיה במגירות שתוכנן אינו ידוע – וחיסולם, השיטתי והממוקד, של מקורות החמץ בבית?

טקס ביעור החמץ המסורתי, המסיים את תקופת הניקיון, חל על מזון בלבד. עם זאת, רבים מיישמים הלכה זו בהרחבה – נפטרים מרכוש מיותר, תורמים בגדים ישנים, גורסים מסמכים דהויים וממיינים את מאגר העטים.

תקופה זו היא גם הזדמנות נפלאה לביעור החמץ האלקטרוני, כגון מחיקת תכתובות דוא"ל ישנות וסידור התיקיות והקבצים. אך יותר מכל, זו הזדמנות להיכנס לאתר הבית, לשוטט בין דפיו ולבחון את הרלוונטיות והעדכניות שלו.

אתר האינטרנט הוא חלון הראווה של העסק. שדרוגו, מעת לעת, ישדרג את עסקכם ויעיד על רצינותכם. מומלץ, ולו פעם בשנה, להביט ולבחון:

מראה האתר – נכון, עיצוב אתר אינו פעולה הנעשית באופן תדיר. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהאתר אינו מיושן, שאינו משדר חוסר רלוונטיות – ושהוא "נעים לעין".

מבנה האתר – עולם האינטרנט משתנה ומתפתח במהירות. גם הרגלי הגלישה משתנים עם הזמן, וייתכן שההיגיון שעמד מאחורי מבנה האתר אינו רלוונטי עוד. ודאו שמבנה האתר פשוט, ידידותי לגולש ומסייע בניווט מהיר בין הדפים.

תכני האתר – קראו את האתר מתחילתו עד סופו ושאלו את עצמכם:

  • האם הכתוב באתר רהוט וברור לגולש?
  • האם המסרים הרצויים מועברים?
  • האם הנתונים השתנו (ההנהלה, צוות העובדים, מוצר הדגל או המחירים)?
  • האם המבצעים המופיעים עדיין תקפים?

קישורים – אם באתרכם מופיעים קישורים לאתרים אחרים, לתיק עבודות או לכתבות ומאמרים, בדקו שהקישור מפנה לדף קיים, ולא לדף שנמחק. מחקרים מלמדים כי לחיצה על קישור שאינו מפנה לכלום משיגה דבר אחד בלבד – מרגיזה את הגולש.

לסיכום, אם העם היהודי שרד 2,000 שנות ניקיון חסר פרופורציות, אתם – בעלי העסק – תשרדו מספר שעות של ישיבה מול אתרכם.
זכרו – רענון האתר ושדרוגו ישפרו את חזות עסקכם ויגדילו את הסיכויים להפיכת הגולש האקראי ללקוח משלם.