English

רשמים - הסיפור שלך, המילים שלנו

"מה לא עשיתי בסדר?"

טעויות נפוצות בכתיבה שיווקית


בעידן האינטרנט, ההיכרות הראשונית בין מרבית העסקים ללקוחותיהם נעשית באופן חד-צדדי: הלקוח גולש באתר של העסק, בוחן מה יש לו להציע – וההחלטה אם להמשיך הלאה וליצור קשר נתונה בידיו בלבד.
גולש שלא יאהב את הכתוב באתר ינטוש אותו – ובעלי העסקים מודעים לכך. זו גם הסיבה שבשנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבותם של מסרים איכותיים, רהוטים, ברורים וממוקדים.



מדוע, אם כן, אתרים כה רבים נכשלים בדרך?
הסיבה לכך פשוטה: הרשת מלאה בתכנים שיווקיים שאינם עומדים בכללי כתיבה מסוימים, וכתוצאה מכך מחמיצים את המטרה ואינם נושאים פרי. בכתיבה, כמו בכל תחום, יש כמה דרכים לפעול נכון – אך יש דרכים רבות מספור לטעות לאורך הדרך.


להלן מספר טעויות החוזרות על עצמן בקרב בעלי עסקים – כדאי להכירן ולהימנע מהן:



  1. האדרתם של מנועי החיפוש – הופעתם של מנועי החיפוש (ובעיקר גוגל) הולידה אין-ספור כללים לכתיבת SEO (קידום האתר במנועי החיפוש). הבעיה מתחילה כשהכותב מתמקד במנועי החיפוש ושוכח את מטרתו האמיתית: לעניין את הגולשים הלקוחות הפוטנציאליים.
    זכרו: את התכנים יש לכתוב לגולשים בשר ודם, ורק לאחר מכן להתאים אותם לכללי ה-SEO – ולא להפך!




  2. שקיפות מלאה (מדי…) – אחת הדרכים לצמצם את הניכור בין הגולש לעסק היא לנהוג בשקיפות ולחשוף מידע שבעבר היה נמסר רק בפגישה אישית. עם זאת, יש להיזהר משיתוף-יתר. מידע רב מדי עלול להכביד על הגולשים חסרי הסבלנות, והלעטתם במידע שאינו רלוונטי תשיג דווקא את התוצאה ההפוכה.


  3. "בשביל מה כתבתי ברושור?" לסנטימנטליים שבחבורה: גם אם אתם עדיין שומרים את הברושור שהכנתם לפני עשור, אל תעתיקו את תכניו לאתר האינטרנט!
    ראשית, האתר החדש הוא הזדמנות נהדרת לבחינת השינויים בעסק ולרענון המסרים. יתרה מזאת: אין קיצורי דרך. כל ערוץ שיווקי וכללי הכתיבה שלו, וטקסט שנכתב לברושור לא בהכרח יתאים לאתר האינטרנט.




  4. "רק היום" או גם מחר? שיווק זה לא שוק. נכון, צריך לסקרן את הגולשים, לפתות אותם לגלוש גם לדפים הפנימיים – אך הגולשים הספקנים דורשים אמת בפרסום. חייבת להיות התאמה מלאה בין ההצהרות באתר לבין השירות הניתן, וסיסמאות מפוצצות יתקבלו בברכה רק אם אכן תעמדו מאחוריהן.


  5. להתאהב בטקסט – כמה קל לנו להתאהב במילים שכתבנו, לא? אך לצד האהבה (והגאווה), חשוב לקבל חוות דעת שנייה ואובייקטיבית. לעתים תופתעו לגלות שהמידע שכתבתם (ושבעיניכם, אנשי המקצוע, הוא מושלם וברור) אינו מובן לקורא הממוצע שאינו מכיר אתכם. הימנעו מטעות זו – רגע לפני שאתם מעלים את התכנים לאתר, הקפידו להציג אותם לבן הזוג, לחבר או לשותף.


אז יאללה, זה הזמן להיכנס לאתר ולהתחיל לבדוק מה טעון שיפור…